گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان آمادگی 360 فرد مسلح برای تسلیم شدن، خروج افسران سعودی، قطری و ترک از حمص، احداث پایگاه‌های نظامی جدید جذب تروریست‌های خارجی در سوریه و کشف نشان فراماسونری روی جسد یکی از سرکردگان داعش دانست. 

تحولات میدانی

خروج 150 دانش آموز از اردوگاه یرموک/360 فرد مسلح آماده تسلیم هستند

با تلاش کمیته‌های آشتی ملی، 150 دانش آموز اردوگاه آوارگان فلسطینی از این اردوگاه خارج شدند. این درحالی است که گزارش شده، 360 فرد مسلح تمایل خود را بر زمین گذاشتن سلاح وتسلیم خود اعلام کردند.

خروج افسران سعودی، قطری و ترک در چارچوب توافقنامه حمص از سوریه

منابع آگاه میدانی سوری افشا کردند، در چارچوب توافقنامه حمص امضا شده بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلحی که در کوی‌های قدیمی شهر حمص مستقر بودند، شماری از افسران سعودی، قطری و تُرک نیز از منطقه خارج شدند.

آمادگی اداره‌های خودگردان کُردهای سوریه برای برگزاری انتخابات

اداره‌های خودگردان شمال و غرب استان حسکه در شمال شرقی سوریه که به دست کمیته‌های مردمی کُردهای سوریه اداره می‌شود، از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه استقبال کردند.

گزارش فارس از آمادگی «درعا» برای انتخابات

استان درعا از جمله استان‌هایی در سوریه است که خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کند و براساس گزارش‌های رسیده تاکنون 85 مرکز اخذ رای در این استان در نظر گرفته شده که احتمال افزایش آن براساس نیاز استان وجود دارد.

رابطه با ایران و حزب‌‌الله، رابطه‌ای اصولی است/ مقاومت خط قرمز ماست

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سوریه با بیان اینکه با رهبران کنونی سوریه برای دستیابی به راه‌حل سیاسی به جای نظامی جهت حل بحران حاکم بر کشور موافق است، رابطه با ایران و حزب‌الله را رابطه‌ای اصولی دانست و تاکید کرد مقاومت خط قرمز ماست.

احداث پایگاه‌های نظامی جدید جذب تروریست‌های خارجی در سوریه

به تازگی پدیده جدیدی در بین گروه تروریستی «جبهه النصره» شایع شده و آن احداث پایگاه‌های نظامی جذب و آموزش تروریست‌های جدید خارجی در سوریه است.

شکست طرح جدید آمریکا در منطقه، نجات فلسطین و سوریه را در پی‌ دارد

عضو دفتر سیاسی جبهه آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد آنچه امروز از نخبگان و اندیشمندان و نیروهای فلسطینی خواسته می‌شود، ایستادگی در برابر طرح جدید آمریکا در منطقه است که نجات فلسطین و سوریه را در پی‌ دارد.

بحران سوریه بخشی از پروسه آمریکا در منطقه برای تقسیم فلسطین است

دبیرکل جبهه مبارزه فلسطینی که به مناسبت شصت و ششمین سالروز نکبت با فارس گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد بحران سوریه بخشی از پروسه آمریکا در منطقه برای تقسیم فلسطین است.

جریان سلفی جهادی اردن از افزایش چشمگیر کشته‌هایش در سوریه خبر داد

جریان سلفی جهادی اردن اعلام کرد که شمار کشته‌های این جریان در سوریه به شکل چشمگیری افزایش داشته است.

کشف نشان فراماسونری روی جسد یکی از سرکردگان داعش

کشف نشان فراماسونری روی جسد یکی از سرکردگان داعش در ریف شمالی حلب سوالات بی‌شماری را درباره ماهیت واقعی این گروه تروریستی ایجاد کرده است.

تروریست‌های تحت آموزش آمریکا در حال پیشروی در جنوب سوریه هستند

اندیشکده واشنگتن در گزارشی اعلام کرد تروریست‌های تحت آموزش آمریکا در حال پیشروی در جنوب سوریه هستند.

اولین نماز جمعه حمص سوریه بعد از آزادسازی

با مشارکت شماری از اعضای کمیته پیگیری گفت‌وگوهای ملی، بعد از سه سال اولین نماز جمعه حمص پس از پاکسازی این شهر از افراد مسلح، در مسجد جامع «خالد بن ولید» برگزار شد.

منابع غربی از تشدید درگیری‌ها در جنوب سوریه خبر دادند

پس از آنکه یک منبع غربی از طرح نظامی عربستان در جنوب سوریه پرده برداشت، منابع دیپلمات غربی به یک روزنامه سعودی اعلام کردند که احتمال افزایش درگیری‌ها در جنوب سوریه در استان قنیطره افزایش یافته است.

 

تحولات سیاسی

رقیب بشار اسد: شانس خوبی در انتخابات دارم

«حسان النوری»‌ نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه امیدوار است که بتواند در انتخابات آتی به جای «بشار اسد» منصب ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد.

چین ادعای فروش گاز کلر به سوریه را رد کرد

یک شرکت عرضه کننده تسلیحات چینی روز جمعه این ادعا را که گاز کلر به دولت سوریه فروخته است را رد کرد.

تجمع گسترده در چند شهر سوریه برای حمایت از انتخابات ریاست جمهوری+تصاویر

مردم سوریه امروز شنبه در چندین شهر این کشور به ویژه در دمشق برای حمایت از انتخابات ریاست جمهوری این کشور تظاهرات کردند.

فیصل مقداد: مخالفت غرب با انتخابات سوریه تقابل با دموکراسی است

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد موضع‌گیری برخی کشورها در مقابل انتخابات ریاست جمهوری این کشور دلیل بر گزینشی عمل کردن این کشورها با مفاهیم دموکراسی است.

انتقاد «حسان النوری» از «بشار اسد»/ اعلام حوزه‌های اخذ رأی تا چند روز آینده

در حالی که تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز به روز گرم‌تر می‌شود و در این فضا حتی رقبای بشار اسد از وی انتقادهایی مطرح می‌کنند، کمیته انتخابات از اعلام حوزه‌های رای‌گیری تا چند روز آینده خبر داد.

واکنش تند مسکو به نشست «دوستان سوریه» در لندن

وزارت امور خارجه روسیه از نشست به اصطلاح «دوستان سوریه» در لندن که در آن کلامی از مذاکرات ژنو برای حل سیاسی مناقشه سوریه به میان نیامده و از گروه‌های تروریستی در این کشور حمایت شده، به شدت انتقاد کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: